Söndag 22/5 2011

Hellohello..

Vad har hänt senaste veckorna då?
Jo Luna och Stella har varit friska hela tiden *knackknack ta i trä*
Jag  har pluggat juridiskgrundkurs och det går rätt bra. Fick ett E i VTM-B tror jag och ett D i Medicinskgrundkurs. Känns ganska väntat eftersom att jag har varit hemma ganska mycket. Har nu gett mig f-n på att jag ska klara juridikgrundkurs med ett c eller b. Denna vecka ska stenhårdpluggas..
Den 1 Juni är det tenta ska ska det bli sommarlov. Tjejerna fick klädpengar av pappa och det har inhandlats nya kläder till dem såå fiina så nya klänningar till deras våravslutning tror den är nästa vecka.. Sen om 2 veckor är det skolavslutning för Philipe. Han kommer hem i morgon igen.

I helgen så har Jörgen jobbat. Jag har fått låna en cykel av en kompis och fick en barnsits av en bekant för nån  vecka sen, har köpt en cykelnvagn av samma kompis. Så nu är vi ute på vägarna känns ootroligt bra. I går cyklade vi ner till stadsparken och mötte upp mamma och hunden smilla. Myste, lete,  åkte rutcherkana, fikade m.m super mysigt. Åkte hem sen och åt  mat, tog en cykelpromenad och sen bara myste inne med bad m.m sen nattade jag dem och somnade uppe hos Luna och vaknade klockan 7  i morse kändes ganska snopet :/

Idag har vi vikt kläder och bara myst inne sen gick vi ut och lekte och cyklade. Skulle sen gå in och göra mat Stella fick utbrott i en timme innan hon somnade :( Luna somnade i soffan.. sen blev det svårtatt få upp dem. Men när dem väl vaknat så cyklade vi hem till våra kompisar Nanna och Maria. Lekte i deras lekpark, fikade och lekte inne mycket mysigt. Jörgen kom presis när vi var på väg hem.. väl hemma var vi slut som  vuxna och tog med barnen till Sibylla och åt mat, de fick blåsbubblor och blåste lote lekte utanför m.m sen hem och lekte fram till kl 8. När vi gick in fick Stella utbrott igen så vi gick och la henne och hon somnade trött tjej idag då gumman.. Luna diskade och sen gick hon och la sig tillsammans med Jörgen som sussade sött bredvid henne ;) Han också trött efter en slitsam helg både på ordniarie jobb och nattjobb..

I morgon ska jag ringa till en person som jag varit på arbetsintervju hos hon hade skickat mail att jag skulle ringa henne. Det är lite nervöst att höra var hon har att säga om det blir nått jobb i sommar eller inte..*håller tummarna*

Älskar mina barn oootroligt mycket även min underbara man som är de bästa i hela världen! Även världens bästa bonusson kommer hem i morgon. Kuuul.. detta är en underbar sommar med underbara barn <3
Förra sommaren var ockå underbar på sitt sätt men det var mycket jobb och slit med två barn i helt olika åldrar som ville helt olika saker ;) Nu älskar dem att leka ute båda två. Stella ser upp till Luna och Luna har blivit så go mot Stella. Ska hålla henne i handen m.m och då duger inte mamma bara Luna ;) goohjärtan!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0