Tisdag 19/7 2011

Hejhej..
Sommaren fortsätter.. och vårat jobb fortsätter. Känner mig frusterad över att sommaren glider mot sitt slut. Det är så mycket jag vill göra men det finns så lite tid. I söndags var jag med familjen och mamma å Krister till Öregrund över dagen och solade, myste och åt god mat. Det är så fint där i Öregrund. I lördags var vi på järnvägsmuseumet vi åker dit varje år och barnen tycker det är roligt och spännande där. Utanför har dem minitåg som dem älskar att åka och en lita ladugård med trädjur där man kan klä ut sig i emilkläder. Vi avsluade en helt underbar dag på IKEA och käkade mat.

Jag har jobbat förmiddag både igår och idag och Jörgen också. Tjejerna har gått på dagis. Jörgen tyckte det kändes jobbigt att lämna dem där igår, Stella grät och dem kände inte igen nån av fröknarna. När han hämtade dem så hade dem inte gjort nått rätt för dem visste inte hur man tog hand om Luna och Stella vod sovningar m-m det kändes jobbigt.. hoppas att det har gått bättre idag. Dem kommer hem om ca 1 timme. Jag ska duscha innan dem kommer. Luna är jämnt jätte trött efter dagis och är grinig och ledsen till och från. Hon går ju upp klockan 7 och sover ingen middag och det verkar som om dem inte vilar heller :(

I Augusti ska Luna och Stella gå på olika avdelningar det känns inte jätte roligt..kanske skönt för dem att komma ifrån varandra men det har varit en trygghet att veta att dem har varandra.

Nu har jag 3 dagar kvar att jobba denna vecka och i helgen blir jag själv med tjejerna, undra vad man ska hitta på då. Alltid extra jobbigt att vara själv med dem eftersom dem går åt olika håll och vill olika saker ibland och syskonbråk till och från..

Ha en trevlig fortsatt sommar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0